In deze blog:

Waarom zie ik mijn eigen Google Ads niet?

Als je een Google Ads-campagne hebt lopen en je eigen advertenties niet ziet, dan is dit heel normaal. Er zijn verschillende redenen waarom je je eigen Google Ads niet ziet en in dit artikel zullen we deze redenen uitleggen en laten zien hoe je kunt controleren of je advertenties aanstaan.

Waarom zie ik mijn eigen Google Ads niet?

Er zijn verschillende redenen waarom je je eigen Google Ads niet ziet, enkele redenen zijn:

  • Je hebt je advertenties uitgeschakeld.
  • Je gebruikt een zoekwoord dat niet overeenkomt met de zoekopdracht die je hebt uitgevoerd.
  • Je locatie is niet ingesteld op de locatie waar je advertentie wordt weergegeven.
  • Je bent niet ingelogd op het account dat is gekoppeld aan je Google Ads-campagne.
  • Je hebt de frequentiecap bereikt voor je advertenties.

Als je een van deze redenen vermoedt, dan is het raadzaam om te controleren of dit de reden is dat je je eigen Google Ads niet ziet.

Het is belangrijk om te begrijpen dat het geen goed idee is om de hele tijd naar je eigen advertenties te zoeken. Het kan leiden tot onjuiste vertoningen en klikken, waardoor de prestaties van je campagne negatief kunnen worden beïnvloed. Bovendien kan het je campagnebudget opmaken als je de hele tijd op je eigen advertenties klikt. Het is dus beter om je te concentreren op de prestaties van je campagne en te vertrouwen op de rapportagegegevens van Google Ads om je te informeren over de prestaties van je advertenties.

Hoe kan ik dan controleren dat mijn Google Ads aanstaan?

Als je wilt controleren of je Google Ads aanstaan en hoe ze eruitzien voor je potentiële klanten, dan zijn er verschillende manieren om dit te doen. Hier zijn enkele suggesties:

  1. Gebruik de Ad Preview en Diagnose tool van Google Ads. Deze tool laat je zien hoe je advertenties eruitzien voor verschillende zoekopdrachten en locaties, zonder dat dit invloed heeft op de prestaties van je advertenties.
  2. Gebruik de Incognito modus van je browser. Als je niet bent ingelogd op het account dat is gekoppeld aan je Google Ads-campagne, kun je de incognitomodus van je browser gebruiken om te controleren hoe je advertenties eruitzien voor potentiële klanten.

Het is belangrijk om te onthouden dat je Google Ads-campagne niet alleen afhankelijk is van het wel of niet zien van je eigen advertenties. Het is belangrijker om te kijken naar de prestaties van je campagne en of deze effectief is in het bereiken van je doelstellingen.

Volgende halte:
Samenwerking Zoekmachinist en Mobile repair company
Cases
Mobile Repair Company X De Zoekmachinist

Business Case: Mobile Repair Company x De Zoekmachinist Mobile Repair Company, gevestigd in Almere, biedt reparaties voor alle merken en toestellen. Met USP’s als reparaties …

Verder lezen
Actie gemist! Dan maar wachten op de volgende...
Gratis quickscan om de mogelijkheden van Google Ads te ontdekken